zaterdag 9 mei 2009

D-11 Check

Afgelopen week heb ik D-08, D-09 en D-10 gevlogen, vrijdag stond ik ingepland voor D-11, de eerste checkride in mijn loopbaan. Om half 12 stond ik met meneer Sundby ingepland voor de N4133K. s'Avonds belt Ronald (een klasgenoot van me op) Ja ik sta met Bores en mijn instructeur op Lake Havesu vast wegens een kaduuke Alternator! We worden zo door een limousine opgehaald om naar t hotel te gaan en vanavond gaan we zuipen!

Ok... vet, wie is je instructeur? Oh meneer Sundby...enig, welke kist heb je kapot gemaakt? Oh de 33K... goed bezig, hoe laat zijn jullie morgen terug? In de middag pas? Fijn....
Dus ik vol goede moed alsnog de volgende dag naar Dispatch... om een kist en een instructeur te regelen... toch niet, tegen de tijd dat Sundby terug zou zijn, was ik al ver over rust en werktijdenregeling heen, dus toch maar gecancelled.

Zaterdag weer ingepland voor mn D-11, dit keer met meneer Eggeling en de N4145D.
Oral (vragenuurtje voo mn check) ging redelijk ik wist de meeste antwoorden, en wat ik niet wist kon ik snel opzoeken. De vlucht zelf was een DRAMA!!!!!! Het begon al met een opgeklote gesimuleerde motoruitval. Vervolgens naar Gateway gevlogen voor touch and go's, ik kon mijn hoogte in het circuit niet houden, de landingen waren te hard, ik moest een go-around doen omdat ik niet goed voor de baan zat...en ga zo maar door. Tegen de tijd dat we terug naar Falcon gingen had ik er al vrede mee dat dit niet mijn dag was en dat ik volgende week opnieuw een check zou moeten doen. Tot overmaat van ramp ging ik bij Falcon nog een keer go-around (er stond nog een kist op de baan) waar de examinator niet van gediend was aangezien ik nog genoeg hoogte overhad voor ik de beslissing eigenlijk zou moeten nemen (en hij wilde vroeg naar huis) De conversatie ging als volgt.... Ik: Go-around! Hij: Go around why???!!!!
Ik: There is a plane taxxiing on the runway...and we are at 300 feet.. Hij: We are at 450 feet, thank you very much!!!! Vervolgens heeft hij de hele tweede nadering en tijdens het terugtaxien niks gezegd. Toen de kist stilstond en ik mijn After Parking checklist af had gemaakt, stapte hij uit en zij hij: See you upstairs..

Zat ik dan alleen in de cockpit.. Ok robin volgende keer dan maar beter?

Eenmaal boven gekomen de debriefing ingegaan. Ik moest eerst de vluchtgegevens invullen in de computer, tijden enzovoort. Ook wordt er gevraagd of de mission completed was en of het een pass of een fail was.. Ik kon eigenlijk het antwoord al invullen, maar ik dacht ach laat ik het toch maar even vragen. Dus ik vraag.. what can I fill in at the evaluation box?
Oh yeah... you passed! Uhm... sorry? Yooooouuuuu paaaassssseeddd....
Uhm ok.. thank you

Hij begon met debriefen..Well it wasn't the best D-11, but certainly not the worst!
Had een aantal puntjes van verbetering en kritiek (allemaal terecht).
Heb veel advies van m gehad, waar ik heel blij mee was.

En dat was dan dat... volgende vlucht is een D/S 12 wat staat voor Dual/Solo.
Het eerste deel vlieg ik met mijn instucteur naar Gateway, als alles goed gaat stapt hij daar uit en mag ik 3 landingen in mn uppie doen. Dan samen weer terug naar Falcon.
Dit zal waarschijnlijk pas dinsdag plaatsvinden, dus nu nog lekker weekend. Vandaag is samen met mij, Tony ook voor zijn D11 geslaagd, er staan nog een aantal mensen voor maandag ingepland, dus hopelijk kunnen we met meerdere tegelijk as dinsdag solo.

Nu eerst gezellig uit eten met wat mensen... en dan misschien voor de verandering maar s naar de bios op zaterdagavond...what else?

Groetjes uit de zandbak!

2 opmerkingen: